Zwiększy się bezpieczeństwo na 46 przejazdach kolejowo-drogowych w województwach: śląskim, małopolskim, podkarpackim, świętokrzyskim, opolskim i dolnośląskim. Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę o wartości ponad 180 mln zł obejmującą zaprojektowanie i wykonanie robót, które znacząco poprawią bezpieczeństwo ruchu drogowym i kolejowym. Projekt realizowany jest z wykorzystaniem środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie wykorzystują środki unijne i krajowe, aby modernizować przejazdy kolejowo-drogowe. Spółka podpisała umowę z wykonawcą – firmą Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony Sp.k. – na zaprojektowanie i realizację prac na 46 przejazdach kolejowo-drogowych. Inwestycja odbywa się w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – etap VII”, współfinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy. Wartość kontraktu wynosi 180,7 mln zł.
Modernizacja obejmie przejazdy zlokalizowane w sześciu województwach: świętokrzyskim, opolskim, podkarpackim, śląskim, małopolskim i dolnośląskim. W ramach prac zainstalowane zostaną nowe systemy ostrzegania – sygnalizacja świetlna i dźwiękowa, automatyczne zapory oraz urządzenia do zdalnego sterowania ruchem. Zastąpią one dotychczasowe starsze, często ręcznie obsługiwane zabezpieczenia. Niektóre przejazdy będą zdalnie monitorowane lub zostaną w pełni zautomatyzowane. Celem jest szybsze i skuteczniejsze ostrzeganie kierowców o nadjeżdżających pociągach i ograniczenie ryzyka wypadków.
Prace będą realizowane m. in. na terenie gmin: Koniecpol (linia 61), Ciasna (linia 143), Krupski Młyn (linia 152), Włoszczowa (linia 61), Muszyna (linia 96), Andrychów (linia 117), Ząbkowice Śląskie (linia 137), Kluczbork (linia 143), Strzyżów (linia 106), Komańcza (linia 107), Skołyszyn (linia 108), Czechowice-Dziedzice (linia 139), Czerwionka-Leszczyny (linia 140) i Rudziniec (linia 153).
Nowe rozwiązania techniczne pozwolą zwiększyć poziom bezpieczeństwa zarówno dla użytkowników dróg, jak i dla ruchu kolejowego. Automatyczne systemy ostrzegania i sterowania ruchem pozwolą szybciej reagować na nadjeżdżające składy i lepiej zabezpieczyć ruch drogowy. Inwestycja jest częścią szerszego programu modernizacji infrastruktury kolejowej, który PLK SA prowadzą z wykorzystaniem środków krajowych i unijnych. Celem tych działań jest nie tylko poprawa bezpieczeństwa, ale także większa niezawodność i efektywność transportu kolejowego w Polsce.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.